Ucapan Khas Daku Buat Pengunjung Blog Dentistsupermuslim  

Posted by: Farhana & Farhani Azizan in



**credits to DemiPena(al-Faisal)

Perkembangan Terbaru ttg Dentistsupermuslim.  

Posted by: Farhana & Farhani Azizan in ,

Bismillah..Aslmkm wbkth..

Maaf, saya sibuk sendiri sejak belakangan ini. Sudah 1 bulan lebih tidak publish sebarang posting. Kalau ada long semester break, saya balik rumah, tiada internet access, dah cuba pakai Maxis Broadband tapi apakan daya...Kangar oh Kangar...Saya tetap bersyukur menetap di negeri yang diimplementasikan kefahaman sunnah ini biarpun dari aspek pembangunan agak tertinggal jauh, biarlah Perlis kekal seperti itu, supaya keamanan sebuah kampung tetap dapat dirasakan, baik untuk perkembangan anak-anak.

Cuti semester saya akhir Julai sehingga awal September yang lepas tidak saya habiskan 100% di rumah. Saya memperuntukkan 3 minggu untuk menimba sedikit ilmu agama di bumi Indonesia ini dan beraktivitas dengan aktiviti2 tertentu bersama sahabat2 dan juniors yang baru datang bagi membina ukhwah. Sisa cuti tinggal lagi 3 minggu lebih, saya peruntukkan untuk keluarga dan rumah di Kangar, Perlis. Perjalanan saya dari Jakarta ke Penang sendirian, ada pula kendalanya pada hari tersebut, taksi lambat sampai dan flight saya ditangguhkan dari jam 4.30 ke jam 11 malam, hampir2 cancel..Akibatnya, saya dapat Free Gift voucher Air Asia yang valid sehingga bulan 11. Hampir mustahil untuk saya aplikasikannya. Alhamdulillah, saya sempat berkenalan dengan pelajar2 Malaysia dari Bandung dan Bali yang turut menaiki pesawat yang sama. Indahnya silaturrahim..

Bersyukur tak terhingga melihatkan kondisi kedua orang tua saya masih seperti dulu, sihat-sihat saja. Kalau ada sakit pun, sakit-sakit biasa sepertimana kebanyakan mereka yang sudah berusia. Bagaikan sirih pulang ke gagang, jangan jadi kacang lupakan kulit. Saya tetap bertegas dengan diri saya supaya sentiasa menjaga hati kedua orang tua saya yang semakin berusia, takut2 mereka sensitif terutama ibu saya, ketika berhadapan dengan ahli keluarga lain, saya sedaya upaya bersikap merendah diri kerana saya tahu siapa saya, hanya seorang budak hingusan yang sedang mengatur langkah meniti jambatan cita-cita, kalau bukan dengan sokongan mereka, saya tidak mampu berada di tahap di mana saya berada sekarang.

Alhamdulillah bersyukur tak terhingga, saya melihat ada sedikit perubahan pada ibu saya bila berbicara soal-soal agama..Ibu banyak mendengar nasihat DRMAZA..hehe...Adik2 saya yang masih kecil juga ingin saya bimbing. Saya dapat melihat adanya harapan cerah pada mereka. InsyaAllah.

Pengalaman berpuasa bersama keluarga...Dah berapa tahun ku nantikan saat-saat ini...3 hari je yang saya sempat..Selepas kepulangan saya ke Jakarta, pastinya di rumah kesunyian. Sekarang saya di Jakarta semula, memulakan hidup dengan mencari spirit yang hilang, saya amat rindukan keluarga pada saat ini. Saya cuba menyibukkan diri dengan aktiviti sampingan. Terbaru, saya telah diberi lampu hijau untuk menubuhkan blog universitas bagi pihak pelajar Malaysia di Moestopo. Sudah lama saya terfikirkan hal ini, namun para otai2 Moestopo lebih tangkas membuat keputusan. Alhamdulillah..

Jadi, sekarang saya mempunyai 3 blog untuk dikendalikan, selain daripada mengendalikan tugas sebagai moderator di salah sebuah situs Salaf di Malaysia (tidak begitu signifikan). Blog adalah saluran informasi secara online dan dengan tertubuhnya blog Moestopo, mungkin lebih ramai yang akan mengenali Moestopo termasuklah sahabat2 dari serata pelosok dunia dan adik2 juniors yang bakal masuk pada tahun2 yang datang dan tujuan sampingan saya untuk memperkenalkan bidang Pergigian serta berkongsi tips penjagaan kesihatan oral kepada masyarakat Awam mudah-mudahan tercapai..

Sekian dulu buat kali ini. Seharusnya saya menggunakan blog ini untuk entri agama yang ilmiah, tetapi tidak pada kali ini, bahkan saya langsung tidak mem post kan sebarang entri berkenaan puasa Ramadhan dan Hari Raya buat bulan ini kerana saya percaya, link2 yang saya selitkan di blog ini sudah mencukupi sebagai sumber panduan pembaca untuk mempelajari Puasa dan Aidilfitri menurut sunnah, malah blogger team saya, di sini, pun sudah banyak menerbitkan artikel2 berkenaan permasalahan seputar puasa. Tinggal mencari saja lagi, sampai kapan kita mau disuapin...