Hak Suami Atas Isteri 4 - Tidak Keluar Rumah Tanpa Izin Suami  

Posted by: Farhana & Farhani Azizan in

Isteri perlu tinggal di rumah dan tidak keluar, walaupun ke masjid, kecuali dengan izin suaminya. Allah SWT berfirman, " Dan hendaklah kamu tetap berada di rumahmu."[QS Al-Ahzaab:33]

Pendapat saya: Kita tahu bahawa wanita zaman sekarang kerjanya kerap di luar rumah, ada jenis wanita yang suka keluar berjalan-jalan, shopping, etc. Lebih bagus seandainya suami mempercayai isteri dan mengizinkan isterinya berasa sedikit "kebebasan" sekali sekala daripada berterusan terperuk di dalam rumah, kekadang isteri pun nak keluar2 juga, nak exercise and so on, dan alangkah lebih bagus lagi seandainya suaminya yang menemani si isteri ber shopping dan berjalan2..
Namun, secara fitrahnya, wanita sememangnya lebih senang melindungkan dirinya dengan bersantai2 di dalam rumah melayani suami dan anak2...itulah sebenarnya hakikat seorang wanita. Bila dah kahwin, fokus mereka pada keluarga adalah antara prioriti kehidupan, dah kurang masa bersama teman2, lain pula halnya dengan lelaki.

This entry was posted on 5:24 AM and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments

Post a Comment