Oops, I did it Again!!!  

Posted by: Farhana & Farhani Azizan in

huh...
Dah berkali-kali aku berpesan pada diri limit kan time 'hanyut' depan internet...
Tapi nampak gayanya masih tak berjaya...Kekuatan perlu dibina, jangan ditunggu..
Puasa...Menahan lapar dan dahaga, lagi 1 jam setengah nak berbuka...sabar..
Kuliyah hari ni, start jam 8.30 am dengan mata kuliyah Parasit yang hanya mengambil waktu 1 jam, belajar tentang Sprozoa, tentang daur skizogoni dan sporogoni, tentang Taxoplasma Gondii, kongenital..belum review dan mungkin takkan untuk hari ni..
Lepas tu, ada praktikum IMTKG (Dental Materials)~ mengukir gigi Molar 1 rahang atas sebelah kiri...sekarang buat stage finishing, wuargh..bukan senang nak korek2 tuberculum2 gigi molar nih, siap ada tuberculum of carabelli lagi dan 3 akar. Occlusal gigi M1 atas kiri aku sepertinya tidak begitu berjaya, tapi usaha akan diteruskan minggu depan..
Then, ada kelas Etika. Kalau nak ikut, hari ni ada quiz tentang Malpraktek dan Tnaggungjawab Dalam Pelayanan Kesehatan, tengok-tengok dosen tak ada, patutnya aku liat sangat menghafal semalam, macam tau2 ja quiz bakal dibatalkan, so, dapat la pulang awal donk!! Sebab pulang awal la aku melepak berjam-jam depan internet mengupdate aku punya blog nih. Ok, insyaAllah ini kali terakhir, tak pon, 2 kali lagi..haha..
pening2..apa yang nak ditulis sebenarnya??
Hari ni diare and dehydration...sabar...
Tugas IMTKG yang bakal dikumpul dan dipresentasikan besok belum disiapin, masih menunggu files dari anggota kelompok, mungkin malam ni after berbuka baru nak start impak maksima dan menyalakan lilin di tengah malam untuk menyiapkannya...info dan pengetahuan asas hasil perkongsian ilmu dengan kawan-kawan dan seniors dah ada sikit..tinggal baca lagi, edit, arrange, besok print dan..langsung jadi untuk dihantar..Moga Allah permudahkan urusan...
Sekarang Jakarta time sore dan akan melabuhkan tirai siangnya dalam masa 1 jam lebih lagi..Di bawah ini salah satu dzikir yang harusnya dibaca pada sore hari (translation version):
"Kami telah memasuki waktu sore dan kerajaan hanya milik Allah, segala puji hanya milik Allah. Tidak ada Ilah yang berhak diibadahi kecuali Allah Yang Maha Esa, tidak ada sekutu bagiNya. BagiNya kerajaan dan bagiNya pujian. Dia lah yang Maha Kuasa atas segala sesuatu. Wahai Rabb, aku mohon kepadaMu kebaikan di malam ini dan kebaikan sesudahnya. Aku belindung kepadaMu dari kejahatan malam ini dan kejahatan sesudahnya. Wahai Rabb, aku berlindung kpada Mu dari sifat malas dan kejelekan di hari tua. Wahai Rabb aku berlindung kepada Mu dari seksaan di neraka dan siksaan di kubur"

[HR Muslim]

Adakah permintaan yang lebih baik selain dari memohon perlindunganNya dari api neraka dan seksa kubur??? Renung-renungkan...

This entry was posted on 5:24 PM and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

2 comments

mcm baru ja tgk video ustz asri.sunnah Rasulullah saw b4 tido..ade gk die sebut satu doa, mcm lebih kurang but dun remember..

weeps,
blog advance dr aku nampak!
dah ler br join blogger,
join profile aku,
monopoli plak tuh=p
huehue...nasep baek kembaq!=p

huahua..kn aku kata aku dok depan internet berjam-jam, ni lah hobi aku..explore..nak tau ke sunnah Rasulullah SAW before todur? Nanti aku bawak balik buku Sifat Tidur Nabi, doa2 before tidur boleh tengok Hisnul Muslim..various beb..-Farhani87

Post a Comment