Penat?  

Posted by: Farhana & Farhani Azizan in




Kenapa perlu mengeluh?
Bukankah jalan ini yang kau pilih?
Tak percaya dengan janji Allah ke?
Setebal mana iman kau? Nipisnye..
Macammana nak jadi umat yang membangkitkan kegemilangan umat?
Atau lebih tepat lagi, ibu kepada generasi pemangkin ummah (suatu hari nanti)..

Benda kecil pun kau tak boleh buat..
Dah mengadu letih, penat, pening..
Apatah lagi perkara besar yang sedang menanti..

Hati ni memang selalu bolak-balik
Kadang-kadang semangat je lebih
Bila kau jalankan amanah tu
Baru kau tau tinggi rendah langit
Baru kau tau erti tanggungjawab,
Baru kau tau yang sebenarnya kau memang masih banyak kekurangan,
Baru kau tau kan macammana orang lain rasa??

Aku perlukan kekuatan..
Aku pelukan sokongan..
Aku perlu ilmu..
Aku perlu restu dan redha orang tua ku,

Rupa-rupanya aku telah lama jauh dari Allah SWT.

Teman-teman, bantu aku, sentiasa ingatkan aku kalau aku ada tersalah, lalai, lupa..

**mode sedih dan kecewa

This entry was posted on 10:42 PM and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments

Post a Comment